24 Eylül 2010 Cuma

Motorin yerine benzin konulursa durum ne kadar kötü?
Eğer söz konusu motorlar common-rail veya pompa-meme enjeksiyonluysa durum bayağı kötü demektir. Çünkü çok az miktarda benzin bile enjeksiyon pompasının yağlama tabakasına hasar verebiliyor. Yeni nesil dizel motora sahip bir otomobile benzin konulduğunda en kötü senaryo motorun tamamen hasar görmesidir. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için yanlış yakıtın depodan hemen boşaltılıp yakıt sisteminin tamamının temizlenmesi gerekiyor. Örneğin Golf I veya Golf II gibi eski nesil dizel motorlara sahip araçlar ise yaklaşık yüzde 30'a kadar benzin tolare edebiliyor.

Benzin yerine Motorin konulursa ne yapılmalı?
Benzinli bir motora sahip bir otomobilin yakıt deposuna sadece yüzde 5'lik motorinin karışması bile size pahalıya patlayabilir. Bu hata motorun önemli parçalarına zarar verebileceği gibi katalizatör de ciddi bir hasara uğrayacaktır. Hatayı fark etmediğinizde motor öncelikle sarsıntılı ve düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Böyle bir durumda tek çözüm yakıt deposunu boşaltmak ve tüm yakıt sistemini temizlemek olacaktır.
95 Oktan yerine 97 Oktan konulmasının avantajı var mı?
Depoya daha kaliteli olan benzinle doldurmanın motora zarar vermiyeceği genel bir kanı olarak karşımıza çıkıyor. Zarar vermeyeceği kesin olmasına karşın bize sunacağı bir avantaj söz konusu olabilir mi sorusuna uzmanlar kısa ve net cevap veriyor: Yüksek Oktanlı benzin bir taraftan yakıt tüketimini düşürürken diğer taraftan performans artırımım sağlayabilir.

Eurodizel yerine standart dizel
Yeni teknoloji dizel motorlar için tercihin eurodizel olması tavsiye ediliyor. Fiyat açısından Eurodizel biraz daha pahallı olmasına karşın yıllık maddi getirisi olası bir hasar karşısında devede kulak kalacaktır. Aynı zamanda normal dizel yakıtın Eurodizele oranla daha fazla kükürt içermesi enjektör pompasını direkt olarak etkiliyor. Bunun sonucunda turbo ünitesi ve motorda hasar görebilir.

Performans araçlarında kaç oktan kullanılmalı?
Yüksek performans suan bu araç grubunda üreticiler belirli bir oktan seviyesini tavsiye edebiliyor. Genel olarak 97 veya 100 oktan. En çok dikkat edilmesi gereken husus ise üreticilerin bu tavsiyeyi kendi ülkelerindeki yakıt kalitesine göre veriyor olmaları. Benzindeki rafinasyon işleminin ülkemizde farklı sonuçlar doğuruyor olması her zaman yüksek oktanlı yakıtın iyi sonuçlar vereceğini göstermeyebilir. Neticede 95 oktanlı bir yakıtın rafinasyon işlemi 97 veya 100 oktanlı rafinasyondan daha iyi olabileceği ihtimali de var. Rafinasyonu düşük benzinde subaplar vuruntu yapabilir. Vuruntu ise performans kaybını beraberinde getirirken motorda kurumun oluşmasına neden olup katalizatöre hatta elektronik sistemlere zarar verebilir.

Bidonda yakıt ne kadar süre bekletilebilir?
İdeal şartlarda ( bu iş için yapılmış bidonda, en fazla yüzde 90'ı dolu şekilde, yüksek sıcaklıklara maruz bırakmadan) saklanan benzinin ömrü en azından iki yıldır. Eğer söz konusu olan motorinse 6 ay içinde tüketilmesi gerekir. Dikkat isteyen diğer bir detay ise bidonun üstüne yakıtın koyulma tarihi ile yakıtın cinsinin yazılmasıdır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

BU BİR YAŞANMIŞ OLAYDIR ...
araçın deposunda kapalı bir garajda ben buna kendim şahit oldum burada belirtmek istedim ;
babamın 1956 chevrolet aracı 8 yıldır garajda duruyordu 8 yıl önce saat gibi çalışan ve tek marşta alan araç bundan 3 yıl öncesine kadar çok çiğ yakmaya başladı ve son zamanlarda motor teklemeye ve araç çok zor çalışmaya başladı, sonunda aracı çalıştırıp benzinin bitmesini bekledim benzin o şekilde bittikten sonra yeni benzin aldım ve 8 yıl öncesi gibi tek marşta çalışmaya aynen devam etti;yani benzin 8 yılda tamamen bozuluyor (güneş görmeyen bir kapalı garajda :)